هشدار احمد ایشچی: به دادگاه لاهه شکایت می‌کنم

گزارشگر:شنبه 11جدی 1395 - ۱۰ جدی ۱۳۹۵

احمد ایشچی والی سابق جوزجان هشدار داد، در صورتی که دادگاه عالی افغانستان در مورد مسأله وی حکم منصفانه صادر نکند، در برابر معاون اول ریاست جمهوری در دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت خواهد کرد.
پس از آن‌که احمد ایشچی والی سابق جوزجان جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و محافظانش را متهم به ضرب و شتم mandegar-3و تجاوز به وی کرد، وی هشدار داده که در صورت عدم صدور حکم منصفانه‌ از سوی دادگاه عالی افغانستان، در دادگاه بین‌المللی لاهه علیه دوستم شکایت خواهد کرد.
احمد ایشچی مدعی است که معاون اول رییس جمهور افغانستان وی را در میدان بزکشی در ملا عام ربوده است و بعد از ضرب‌وشتم مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته است.
وی مدعی است که پزشک معالج وی نیز از سوی دادستانی کل به کابل فراخوانده شده است.
این در حالی است که دوستم دیروز به کابل برگشت و هفته گذشته، در ارتباط با این پرونده از سوی دادستانی کل افغانستان فراخوانده شد.
از سوی دیگر نیز منابع نزدیک به معاون اول ریاست جمهوری خبر دادند که وی نیز به زودی در مقابل رسانه‌ها در مورد اتهام احمدایشچی اظهار نظر خواهد کرد.
با این حال دفتر معاونت اول ریاست جمهوری افغانستان بارها اتهامات وارد شده از سوی احمد ایشچی را تکذیب کرده‌ و این را یک بازی سیاسی برای حذف جنرال دوستم از حکومت دانسته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.